Thursday, March 26

air oh air...

Air kat mana?
Air... Air kat mana????

Sedih btol.. Sehingga ke hari ni, air still xdop.... Kalu xsilap aku, masuk arini dh 11ari dh kering kontang xdop air.... Sedih giler kot.. Aku dh laaa duk tingkat 4, nk ngangkut air naik atas... Fuhhhhh!!!! kremmm kaki n tangan... Tapi,,, btol laaa kate pepatah, 'alah bisa tegal biasa'.. sebab ape??? masuk ari ke 5 xdop air, aku dh xrase pape nk ngankut air naek ats... mengah tu masih laaaaa, tp xde dh sakit2 tangan lengan bagai... Alhamdulillah :) :)

Dalam pada masuk taun ke 6 aku duk UKM ni (spesifiknyerr Kolej Keris Mas), sem ni laaa aku rase paling teruk.. Ape tak nyerrr, minggu ni kire mggu ke 5 sem ni.. hakikinya dh mggu ke 4 xde air.. sedih kann??? mula2 skali tem mggu bebudak degree ni masuk. 1st day dh xde air... tp, xlama laaaa...dlm 3 ke 4 ari gitu jerr xde air... Lepas tu, bahagia laaa... tapi, apakan daya...ku sangkakan panas smpai ke petang, rupenyerr hujan di tgh ari.. kalu hujan terus xpelaaa jgk, leh laaa wt tadah air... tapi, ujan setitik dua bumi pn xsempat basah... n air kembali tiada mase mggu ke 3..huuhuhuuhuhu
seminggu jgk laaa xde air... tapi, aku tahan lagi... duk 'lari' ulang alik pi mandi, kencing, berak kat opis aku.. xlaaa rase sgt kesengsaraan xde air tu.... juz angkut sebaldi dua naek ats utk emergensi di tgh2 malam....huhuhuhu... then, air ade balik..tapi kali ni juz 3 ari jerr... n slps tu air xde smpai laaa ke arini... sedih kann?? mcm chipsmore laaa air ni, kejap ade kejap xde.. :(

Time xde air kali ni, merata jgk laaa aku mandi...awal2 tu, mandi kat opis... tapi, tahan brape ari jerr sbb masuk jerr lps isyak sabtu lps, air kt opis aku pun dh kering... xpernah2 kot citu abis air... sebab tu laaa aku kate kali ni plg teruk.. mandi smpai ke upm ade laaa dlm 2x, mandi kt umah member kt Sg. Tangkas tuu (tu pun terpakse sbb nk kena pegi seminar pagi2 senin ritu). selebihnya, gigih duk tadah air tangki laaa nk mandi.... n naseb baek jgk laaa 2 3 ari ni pihak pengurusan gigih pam air dr tubewell.. walaupun terpakse beratur nk mandi sbb 2 blok je yg dpt air tu (2 bilik air jerr).. sbb tu laaa smpai beratur cm citer P. Ramlee dulu2 tu..huuhuhu

Malangnyerrr, bangun pagi tadi tetibe jerr idung aku berair laju,,, aku xnak laaa air yg ni, aku nk air utk mandi... :( :(
*sabar phia, sakit tu penghapus dosa :'( *
Mata pn duk berair jerrr... badan pn lesu semacam..huhuuhuh... jgn laaa demam, xlarat aku... dh laaa time xde air, member2 sume pakat xde lari pi mana ntahhh...huhuuhuuhuu

Dah laaaa.... aku nk g cari air kejap ni... xmandi lg sbnarnye..heeee
See uollss next time yerrr... :p :P

No comments: