Friday, April 1

tekanan melampau-lampau..

makin lame aku rase aku dh makin lemah...
lemah sangat2...
mcm2 jd diz lately..
benar...aku sgt2 x larat nk hadapi sume ni..
berikan aku kekuatan ya ALLAH...

kadang2 aku terpikir..
mengapa berat sangat dugaan-Mu padaku ya ALLAH..
bila masa fikiran ku melayang2, tu la yg aku fkirkan..
lantas tersedar, aku beristighfar dalam hati..
berdosa menyalahkan takdir..ujian daripada-Nya tanda Dia menyayangi kita..
Astaghfirullahalazim.....ampunkan aku ya ALLAH...

sungguh...aku lelah...
masalah makin banyak yg buatkan aku sangat2 tertekan..
dengan keadaan lptop aku yg tetbe wt hal
windows memg xleh nk bukak terus..semua esimen aku dalam tu yg lnsung xde backup buat aku lagi tertekan..
ari ke ari aku asyik nangis je..
ku rasakn dugaan ini benar2 membuntukan fikiranku..
aku lnsung xleh nk pkir jauh..

mujurlah aku ade dia...
teman yg kukira benar2 memahamiku...
yg seringkali meminjamkan aku semangat..
yg seringkali memulihkan mood aku..
terima kasih SAHABAT..
aku benar2 menghargai kehadiranmu..
jasamu padaku amatku hargai hingga akhir hayatku..
selain teman2 sekeliling yg sntiase membantu aku...
dan rumetku yg benar2 memahami..
memujuk aku tatkala mutiara berhamburan ke pipi..
terima kasih semua...aku benar2 hargai kalian..

kampung halaman yg terbayang2 di mata buatkan aku makin lemah..
aku sgt2 perlu pulang..
benar...
tapi, keadaan kewangan yg xbrape nk stabil ditambah esimen yg still xciap2 wat aku fikir beribu kali..
tapi, aku sgt2 buntuhkan kehadiran mak..
yg sentiase memujuk aku bersabar..
aku rindukan belaiannya yang menenangkan..
aku rindukan raut wajahnya yg mendamaikan..
aku rindu mendengarkan suaranya yg menenangkan minda..
hampir 2 mggu aku mendiamkan diri..
mggu pertama kerana kesihatanku yg kurang..
pasti dia dpt mengesannya..
hati seorang ibu....
mggu kedua aku tahankan diri...
krna masalah yg bertimpa2....
aku cuba kuatkan diri..
xmau buatknnya risau dengan keadaan diriku
aku juga sedar aku bakal menghamburkan air mata sekiranya mendgr suaranya..
tangisanku hya membuatkannya bimbang..
kerna dia tau tangisanku keluar tatkala aku benar2 lemah..
maafkanku mak...
aknku cba selesaikan semuanya
aknku perdengarkan padamu suara gembira
suara bahagia
bukan suara yg sengsara....
pastinya aku benar2 merinduimu....

7 comments:

.F.e.Q.a.H. said...

piah....bykkan bersabar ea...

phia_blues said...

okay....
tgh byk2 sabar n bertenang la ni...
doakan aku ye...

blogtilldrop said...

cool ok....

phia_blues said...

okess!!!

K2r~90 said...

yup biaso lah tuh..

piya sabo yeak..


aq pown ngan tensen neh ngan modul bio banyak bebeno kene bace la weh adoiii


>>> mai jer <<<

phia_blues said...
This comment has been removed by the author.
phia_blues said...

ok2...sentiase..:)

rilek2 dlu...aku pn same...
nk kne hadap report lg ni...
huhuhuuh

sabo jela...

cheers up, k!!!!