Sunday, November 14

alkisah hari minggu.....

hari minggu....
biasenye hari yg ditunggu2
tapi arini................huish...tensen2

nk jadi ceritanya....

arini kami as ajk post program kne la gi carik sponsor tuk diner next sem..
kami berempat bawah kelolaan mama aku bergerak la ke tempat yg di tuju....SERDANG

masalah 1st skali yg aku hadapi...
dalam ktm....
aku biase la....as insan x brape suke bersosial memg konpem2 alami kesulitan mse lam ktm...
senang nk cakap, aku memg anti giler nga ktm ni...
bkn sombong x nek transport awam...tapi,masalah aku xleh duk kat tempat crowded...mule la nk berangin semacam....huuhuhuuhu
i2 sikap x positif aku.....
nak wat camne..........

mula2 memang la syok je..angin pun senang nk lalu kiri n kanan....
almaklum la....musim dak2 u cuti sem
sampai je kat kajang, oh tidak!!!!!!!!!!!!!
start kene himpit sudah........
xpe aku sabar...
sekali tetibe kne tolak...haishh!!!!
rase cm nak tendang2 sume orang kat dalam ktm 2...huuhuhu
nseb baek la x tertendang member aku kat sebelah, mek na..
nk cover angin baran aku suroh down sket, aku sembang2 la ngan na..
ngah syok2 sembang, tetibe...........

"0o...duk marang..."

aku ngah syok2 sembang trus terkedu....sape 2???tetibe je menyampuk??
aku toleh sedikit ke blkg, terus aku terkedu+terpana+terkesima...lidahku mula kelu...hati berdegup2 kencang...(auta je 2)hhehehhehe

0o., budak 2...
rupa2nye bdk under diner gak...aku xpernah pn tgur n tau name die..tapi, tiap kali jumpe, knpem die tgur aku..nk lyn sgt pn xknal..jwb gtu2 jela...
rupenye baru td kutahu, die 2 bdak tganu gak..
sempat gak berkenalan...hahhaha
bdk SMAZA....skolah agama tuh!!!!
yg paling lawaknye bleh die kate aku dak SMA Marang(skool agama terdekat nga rumah aku)
aku cam bdk skolah agama????hhahhahha
second time orang kate cm2..
cam lawak...hahhaha

patot la slalu je die tgur aku..
dah die paham pe aku cakap, memg la...hhahahha
tapi, agak bgos la budak 2...skurang2nya pandai beramah mesra...
ok, aku puji die....(payah nk puji org xknal)hhahhaha


opss...dah melalut2 sal budak 2 je...jgn marah....hhahhahha
k, sambung citer

sampai je kt mines, kami kne pecah 2 grup...aku bersama na n amri, mama nga shema...konon nk dpt banyak sponsor..

tapi....agk menguciwakan....
rupenye susah giler nk carik sponsor...
dah la kekonfidenan aku ckp depan org memg zero, kena plak wat2 beramah mesra...

mama kata nk mtk spnsor muka mst sentiase tersenyum...
oh.tidak!!!! satu kelemahan bagi aku.....
seksanya Tuhan n org pernah alami je yg tau...
kira ok la klau kita dapat layanan baek even org 2 xbagi pape pn...2 aku dah sgt bersyukur....
tapi, time kena nga lnsung xnk layan..

2 kire ok lagi la..
kena yg wat muke...
cess!!!!memang sakit ati....(satu lagi peel aku peling benci)
tapi, still kontrol senyum...sabar jela...huhuuhuhu
time 2 mood memg dah totally down...memg malas nk teruskan...
tapi, kecian kt mama punye pasal aku gagahkan diri jgak...

last2 skali, ktowg rehat2+makan2 kt food court Metro Kajang...
sembang2 wat ilang tensen b4 sambung balik carik sponsor...


memang satu xperience baru la wat aku...
baru aku tau seksa nk mtk sponsor....huhuhuhu
sekurang2nya dapat gak aku blaja sumthin..

~try bersusah n jadi kuli org(ayat mama)~

k la, mate aku pn dah ngantuk...nak packing barang tuk balik pagi2 sok...huhuuhu
mybe ni post last wat sem ni..
pape pn jumpe sem depan n slamat bercuti wat warga ukm sume....

~wasalam~

moral: bersusah2 dahulu bersenang2 kedian.....:)

p/s: slamat bercuti wat kawan2 esp na, baji n shema n mama....

2 comments:

Miss SITI. said...

piah!!!!!!!!!!!!!!!!
aku rindu!!!!!!!!!!!!!!!!

phia_blues said...

rindu kamu...sayang kamu............
muahhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!